Campagne NFI: feiten die het verschil maken
Vandaag start het Nederlands Forensisch Instituut een online campagne waarin fictieve, maar op waarheid gebaseerde, verhalen worden verteld over het werk van het NFI.
De verhalen geven de verscheidenheid aan onderzoeken die het NFI te bieden heeft weer, en laten elk afzonderlijk zien dat medewerkers van het NFI feiten leveren die het verschil kunnen maken in een opsporingsonderzoek of rechtzaak. Gedurende de maand juni wordt afwisselend op diverse nieuwssites een online advertentie geplaatst.
Zichtbaarheid NFI
Tjark Tjin-A-Tsoi, algemeen directeur: “Het NFI is de meest kwalitatief vooraanstaande forensische dienstverlener en wil dat blijven. Daarom werkt het NFI met de meest geavanceerde technologieën en methoden én de beste medewerkers. Je moet er dus voor zorgen dat je als werkgever zichtbaar bent voor toptalent.” Het NFI wil door deze verhalen een goed beeld geven van wat er aan onderzoek mogelijk is.
Opmerkelijke verhalen
De campagne vertelt opmerkelijke verhalen die schuilen achter het vinden van de feiten. Feiten die het verschil kunnen maken in een opsporingsonderzoek of rechtszaak. Op deze manier leveren medewerkers van het NFI een bijdrage aan de rechtshandhaving en daarmee aan de veiligheid van de maatschappij. Werk van een groot maatschappelijk belang.